isteğe bağlı sigortalı iken yurtdışına gidenlerin sigortalılığı
31 Mayıs 2011 Salı
isteğe bağlı sigortalı iken yurtdışına gidenlerin sigortalılığı
100 bin işletmeye 50 bin TL limitli kredi "2011-2013 KOBİ Stratejisi ve Eylem Planı (KSEP) ile 100 bin işletmelik yeni kredi paketi açılacak. KOBİ’ler ve girişimciler finansman kaynaklarına daha rahat ulaşacak. Ar-Ge ve yenilik projelerinin ticarileştirilmesi desteklenecek."
2011-2013 KOBİ Stratejisi ve Eylem Planı (KSEP) ile 100 bin işletmelik yeni kredi paketi açılacak. KOBİ’ler ve girişimciler finansman kaynaklarına daha rahat ulaşacak. Ar-Ge ve yenilik projelerinin ticarileştirilmesi desteklenecek.
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün:Bağımsız Denetim Yaptırmak İsteyen Tüm KOBİ'lere 10 bin lira geri ödemesiz destek vereceğiz.
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün:Bağımsız Denetim Yaptırmak İsteyen Tüm KOBİ'lere 10 bin lira geri ödemesiz destek vereceğiz.
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, ''Yeni hazırladığımız “Gelişen İşletmeler Piyasası KOBİ Destek Programı” ile Borsa'ya açılan KOBİ'lere 100 bin lira kadar geri ödemesiz destek sağlayacağız. Ayrıca bağımsız denetim yaptırmak isteyen tüm KOBİ'lere de 10 bin lira geri ödemesiz destek vereceğiz'' dedi.
Deniz Ticaret Odası Meclis Toplantısı; Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, KOSGEB Başkanı Mustafa Kaplan, Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan, Gemi İnşaat sanayi Birliği Başkanı Burak Bayrak ile çok sayıda sektör temsilcisinin katılımıyla Deniz Ticaret Odası Meclis Salonunda gerçekleştirildi.
Türkiye’deki KOBİ’lere hizmet veren en önemli kuruluş olan KOSGEB’in KOBİ’lerin gelişmelerini ve rekabet edebilir konuma gelebilmelerini sağlayacak uygun miktar ve koşullarda finansal kaynaklara ulaşabilmeleri için çeşitli mekanizmalar ve programlar oluşturduğunu belirten Bakan Ergün, yaptığı konuşmada şunları söyledi; “KOBİ’lerin kredi kanalları dışında finansman sağlayabileceği kaynaklardan birisi de sermaye piyasalarıdır. Sermaye piyasaları orta ve uzun vadeli fon arz ve talebini karşılaştığı piyasalardır. İşletmelerin sermaye piyasalarından yararlanmak suretiyle finansman temininde başvurdukları yaygın yöntemlerden birisi de “halka açılma”dır. Her ne kadar İMKB’nin altında oluşturulan İkinci Ulusal Pazar ile Yeni Şirketler Pazarları ayrıca KOBİ’lere yönelik pazarlar olarak tanımlanmışsa da bu pazarların KOBİ’ler tarafından kabul görmüş birer yapılanma oldukları söylenmek oldukça güçtür. Ülkemizde KOBİ’lerin İMKB bünyesinde kendilerine yönelik oluşturulmuş pazarlardan yeteri ölçüde yararlanamadığı da dikkate alınarak, tamamıyla KOBİ’lerin ihtiyaçlarına göre örgütlenmiş bir borsa oluşturulmuştur. Gelişme ve büyüme potansiyeli taşıyan KOBİ’lerin sermaye piyasalarından kaynak temin etmelerine olanak sağlamak üzere kurulmuş olan Gelişen İşletmeler Piyasasının faaliyete geçmesiyle birlikte, bir taraftan KOBİ’lere finansman desteği sağlanmış, diğer taraftan da KOBİ’lerin kurumsallaşmalarına katkıda bulunulmuş olacaktır. Özellikle Anadolu'da bulunan küçük işletmelerin hisse senedi ihraç ederek sermaye piyasalarından fon temin etmelerini kolaylaşacaktır. Ayrıca, uluslararası finansal raporlama sistemine uygun finansal tablo düzenlenmesi ve denetlettirilmesi suretiyle de, yabancı yatırımcılar tarafından firmanın daha fazla ilgi görmesi sağlanmış olmaktadır.” dedi.
İMKB Gelişen İşletmeler Piyasası Yönetmeliği’nin 18 Ağustos 2009 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdiğini belirten Bakan Ergün, “Halka arz seferberliği içerisinde KOBİ’lerin halka açılmalarını teşvik etmek için İMKB, SPK, Merkezi Kayıt Kuruluşu A.Ş. (MKK) tarafından kayıt ve işlem ücretleri önemli ölçüde düşürülmüş, ayrıca maliyet teşkil eden diğer kalemlere de azami ölçüde kolaylıklar sağlanmıştır. Bu çalışmalara paralel olarak KOSGEB Kanunda 22.04.2009 tarih ve 5891 sayılı Kanun ile yapılan değişiklikte “….şirketlerin sermaye piyasalarına açılabilmeleri için gerekli geri ödemeli ve geri ödemesiz destekleri sağlamak;” ifadesi ile KOBİ’lerin sermaye piyasalarından yararlanma imkanlarının artırılması Başkanlığımız görev ve yetki alanına dahil edilmiştir.” dedi.
KOBİ’lerin sermaye piyasası olanaklarından azami ölçüde yararlanabilmelerini sağlamak, bu amaçla KOBİ’lerin halka açılmalarını teşvik etmek ve İMKB’de işlem gören şirket sayısını artırmak amacıyla KOSGEB, SPK, İMKB ve TSPAKB arasında işbirliği protokolünün 04.02.2011 tarihinde bir imzalandığını belirten Bakan Ergün, “KOSGEB, SPK, İMKB ve TSPAKB arasında imzalanan işbirliği protokolü ile birlikte, İMKB’de işlem görmek üzere, sermaye piyasası araçlarını halka arz edecek KOBİ’lerin ilk halka arza ilişkin belirlenecek maliyetlerin geri ödemesiz olarak desteklenmesi için KOSGEB Destek Programları kapsamında 7. Destek Programı olarak “Gelişen İşletmeler Piyasası KOBİ Destek Programı” hazırlanmıştır. Bu destek programı kapsamında, KOBİ’lerin paylarının Gelişen İşletmeler Piyasası’nda işlem görmek üzere halka açılma sürecinde;
- Piyasa danışmanı danışmanlık hizmet bedeli,
- Bağımsız denetim hizmeti bedeli,
- Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) kurul kaydına alma ücreti,
- İMKB Gelişen İşletmeler Piyasası Listesine kabul ücreti,
- Merkezi Kayıt Kuruluşu (MKK) masrafı,
- Aracı kuruluşa ödenecek aracılık komisyonu,
KOSGEB tarafından geri ödemesiz destek olarak söz konusu maliyetler KOSGEB tarafından karşılanacaktır. Söz konusu destek programı ile KOBİ’lerin sermaye piyasalarından kaynak temin etmenin yanında halka açılacak işletmelere;
- Önemli büyüklükte kurumsal ve kalıcı finansman kaynağına ulaşma imkanı
- Ortaklarına ve yatırımcılara kendi hisse senetleri için bir piyasa yaratması,
- İstikrarlı ve güven verici bir görünüm arz etmesi ve itibar artışı,
- Kamuyu aydınlatma yükümlülükleri ile birlikte ortaklıklar daha şeffaf olmaları ve daha yaygın tanıtım imkanları sağlanması,
- Halka açık hale gelinmesi, aile şirketi yapısından çıkıp, mülkiyet ve yönetimin ayrılmasına ve bu suretle şirketin profesyonel yöneticiler tarafından yönetilmesi sağlanmış olacaktır.” dedi.
“Gelişen İşletmeler Piyasası KOBİ Destek Programı”nın yanı sıra KOSGEB Genel Destek programına ayrıca “Bağımsız Denetim Desteği” programının ilave edildiğini söyleyen Bakan Ergün, “Geçtiğimiz günlerde yayınlanan Yeni Türk Ticaret Kanunu, işletmelerde kurumsallaşma, iyi yönetim ilkeleri ve sağlıklı denetim gibi konularda birçok önemli yenilik ve değişiklikler getirmektedir. Bu kanunun en önemli düzenlemelerinden birisi de sermaye şirketlerine getirilen bağımsız denetimden geçme zorunluluğudur. Bağımsız denetimin yapılması işletmelerin dış pazarlarda rekabet edebilir bir hale gelmesi için güçlü bir yapıya kavuşmalarını, vergi avantajlarından yararlanmalarını, bilançolarının daha şeffaf olmasını sağlayacaktır. Bu durum şirketlerin karlılığını dolaylı olarak arttıracak ve daha güçlü bir yapıya kavuşturacaktır. Daha güçlü yapıya kavuşmuş olan işletmelerin finansmana erişimi de kolaylaşacaktır. Bu çerçevede KOSGEB, bağımsız denetim yaptırmak isteyen işletmelerin bağımsız denetim masraflarının desteklenmesine yönelik olarak da ayrıca bir destek programını devreye sokmuştur. Bu destek programı kapsamında işletmelere üst limiti 10.000 TL olmak üzere bölgesine göre %50-%60 arasında destek sağlanacaktır. Bu çerçevede kurumsallaşmasını sağlamış olan işletmeler İMKB bünyesindeki tahvil bono piyasasında fon sağlama imkanına da kavuşabileceklerdir.” dedi.
NOT: GELİŞEN İŞLETMELER PİYASASI KOBİ DESTEK PROGRAMI
Program kapsamında sağlanan desteğin toplam üst limiti 100.000 (Yüzbin) TL olup, destek unsurlarının üst limit ve oranları aşağıda tablo halinde verilmiştir.
Destek Unsurları | Destek Ödemesi Üst Limiti (TL) | Oranı (%) |
Piyasa danışmanı danışmanlık hizmet bedeli (azami 2 yıl) | 60.000 | 75 |
Bağımsız denetim hizmeti bedeli | 20.000 | 75 |
SPK kurul kaydına alma ücreti | 10.000 | 100 |
İMKB Gelişen İşletmeler Piyasası Listesine kabul ücreti | ||
Merkezi Kayıt Kuruluşu masrafı | ||
Aracı kuruluşa ödenecek aracılık komisyonu | 10.000 | 75 |
GENEL DESTEK PROGRAMI
Bağımsız Denetim Desteği
Bağımsız denetim yaptırmak isteyen işletmelerin bağımsız denetim masraflarına destek verilir. Bu destek programı kapsamında işletmeler,üst limit 10.000 TL’ye kadar desteklenir.
Bu çerçevede kurumsallaşmasını sağlamış olan işletmeler İMKB bünyesindeki tahvil bono piyasasında fon sağlama imkanına da kavuşabileceklerdir.
kaynak: http://www.imes.kosgeb.gov.tr/
kaynak: http://www.imes.kosgeb.gov.tr/
YETİM MAAŞI BAĞLANMASI
YETİM MAAŞI BAĞLANMASI
Ablam bekar ve annemle SSK emeklisi ölen babamdan maaş alıyordu. Şimdi annem de öldü.Ablam hem kendi maaşını hem de annemden kalan maaşı alabilir mi? 5...852186 Nolu SMS: Öncelikle başınız sağolsun. Anneniz sağ iken ablanız, aylığın yüzde 25, anneniz de aylığın yüzde 50 karşılığı olan payı almaktaydı. Anneniz ölünce tek hak sahibi olarak kalan a...blanızın alacağı ölüm aylığı oranı yüzde 50'ye çıkacak ve aylık tutarı artacaktır. Yani, annenizin aldığı yüzde 50 oranında maaş ve ablanızın yüzde 25 oranında toplam yüzde 75 maaş tutarı değil de toplam aylığın yüzde 50 oranında aylık alacaktır.
KAYNAK:ALİ ŞERBETÇİ-TAKVİM
Ablam bekar ve annemle SSK emeklisi ölen babamdan maaş alıyordu. Şimdi annem de öldü.Ablam hem kendi maaşını hem de annemden kalan maaşı alabilir mi? 5...852186 Nolu SMS: Öncelikle başınız sağolsun. Anneniz sağ iken ablanız, aylığın yüzde 25, anneniz de aylığın yüzde 50 karşılığı olan payı almaktaydı. Anneniz ölünce tek hak sahibi olarak kalan a...blanızın alacağı ölüm aylığı oranı yüzde 50'ye çıkacak ve aylık tutarı artacaktır. Yani, annenizin aldığı yüzde 50 oranında maaş ve ablanızın yüzde 25 oranında toplam yüzde 75 maaş tutarı değil de toplam aylığın yüzde 50 oranında aylık alacaktır.
KAYNAK:ALİ ŞERBETÇİ-TAKVİM
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
Google Vergi Denetmenlerinin kestiği vergi cezasını yapılandırmak için başvurdu, vergi mükellefi oldu.
Google Vergi Denetmenlerinin kestiği vergi cezasını yapılandırmak için başvurdu, vergi mükellefi oldu.
Vergi Denetmenleri tarafından 71 milyon lira ceza kesilen Google, Torba Yasa'dan yararlanmak için Maliye'ye başvurdu.
Google devletle barıştı Türk şirketlerinden reklam alan ancak Türkiye'de vergi mükellefi olmayı reddedince 71 milyon lira ceza kesilen Google, Torba Yasa'dan yararlanmak için Maliye'ye başvurdu. Şirket, 35 milyon liraya düşen borcu 18 taksitte ödeyecek
Vatan gazetesinin haberine göre; 112 milyar dolarlık marka değeriyle dünyanın en değerli ikinci şirketi olan Google, 71 milyon liralık vergi cezasını ödemek için Maliye'ye başvurdu. 6111 sayılı Torba Kanun'dan yararlanmak için Maliye'nin kapısını çalan küresel bilişim devi, borçlarını yeniden yapılandırdı. Vergi aslı, vergi cezası ve gecikme faizi dahil toplam 71 milyon lira olan borç yeniden yapılandırmayla 35 milyon liraya düşerken, şirket bunu 2 ayda bir toplam 18 taksitte ödeyerek devlet ile helalleşecek.
Vatan'ın Maliye Bakanlığı'na yakın kaynaklardan edindiği bilgilere göre, 2009'da başlayan Maliye-Google mücadelesinde son gülen Türk maliyesi oldu. Reklam veren Türk şirketlerine İrlanda'da kurduğu şirket üzerinden fatura kesen Google tüm uyarılara rağmen Türkiye'de vergi mükellefi olmayı kabul etmedi. 2007-2008 hesaplarını inceleyen Maliye Bakanlığı uzmanları Google'a ait vergi aslı, vergi cezası ve gecikme faizi dâhil toplam 71 milyon liralık vergi cezası tebliğ etti. Cezaya itiraz için mahkemeye giden Amerikalı bilişim devi yargıdan da istediğini alamadı. Bunun üzerine şirket Torba Yasa'dan yararlanmak için Maliye'nin kapısını çaldı. Yeniden yapılandırmayla 71 milyon liralık toplam borç 35 milyon liraya indi.
Vergi uzmanları, Google'un Maliye ile uzlaşmasının birçok açıdan büyük önem taşıdığına dikkat çekiyor. Uzmanlara göre, Google Maliye ile el sıkışarak Türkiye'de vergi mükellefi olmayı kabul etmiş oldu. Bu durumda şirketin 2009 ve 2010 yıllarına ait gelirlerinden de devlet vergi tahsil edebilecek. İkinci olarak Google, ABD, İngiltere, Almanya gibi sadece belli başlı ülkeleri muhatap kabul ederek, onlara vergi ödüyor. Dolayısıyla Türkiye'ye vergi ödemeyi kabul etmesi sembolik açıdan büyük önem taşıyor.
vergisigorta.com
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
Vergi Denetmenleri tarafından 71 milyon lira ceza kesilen Google, Torba Yasa'dan yararlanmak için Maliye'ye başvurdu.
Google devletle barıştı Türk şirketlerinden reklam alan ancak Türkiye'de vergi mükellefi olmayı reddedince 71 milyon lira ceza kesilen Google, Torba Yasa'dan yararlanmak için Maliye'ye başvurdu. Şirket, 35 milyon liraya düşen borcu 18 taksitte ödeyecek
Vatan gazetesinin haberine göre; 112 milyar dolarlık marka değeriyle dünyanın en değerli ikinci şirketi olan Google, 71 milyon liralık vergi cezasını ödemek için Maliye'ye başvurdu. 6111 sayılı Torba Kanun'dan yararlanmak için Maliye'nin kapısını çalan küresel bilişim devi, borçlarını yeniden yapılandırdı. Vergi aslı, vergi cezası ve gecikme faizi dahil toplam 71 milyon lira olan borç yeniden yapılandırmayla 35 milyon liraya düşerken, şirket bunu 2 ayda bir toplam 18 taksitte ödeyerek devlet ile helalleşecek.
Vatan'ın Maliye Bakanlığı'na yakın kaynaklardan edindiği bilgilere göre, 2009'da başlayan Maliye-Google mücadelesinde son gülen Türk maliyesi oldu. Reklam veren Türk şirketlerine İrlanda'da kurduğu şirket üzerinden fatura kesen Google tüm uyarılara rağmen Türkiye'de vergi mükellefi olmayı kabul etmedi. 2007-2008 hesaplarını inceleyen Maliye Bakanlığı uzmanları Google'a ait vergi aslı, vergi cezası ve gecikme faizi dâhil toplam 71 milyon liralık vergi cezası tebliğ etti. Cezaya itiraz için mahkemeye giden Amerikalı bilişim devi yargıdan da istediğini alamadı. Bunun üzerine şirket Torba Yasa'dan yararlanmak için Maliye'nin kapısını çaldı. Yeniden yapılandırmayla 71 milyon liralık toplam borç 35 milyon liraya indi.
Vergi uzmanları, Google'un Maliye ile uzlaşmasının birçok açıdan büyük önem taşıdığına dikkat çekiyor. Uzmanlara göre, Google Maliye ile el sıkışarak Türkiye'de vergi mükellefi olmayı kabul etmiş oldu. Bu durumda şirketin 2009 ve 2010 yıllarına ait gelirlerinden de devlet vergi tahsil edebilecek. İkinci olarak Google, ABD, İngiltere, Almanya gibi sadece belli başlı ülkeleri muhatap kabul ederek, onlara vergi ödüyor. Dolayısıyla Türkiye'ye vergi ödemeyi kabul etmesi sembolik açıdan büyük önem taşıyor.
vergisigorta.com
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
Lisansı olanların emekli maaşı yüzde 25 artıyor
Lisansı olanların emekli maaşı yüzde 25 artıyor
Lise ve önlisans mezunu hemşirelerin ek göstergesi ve ek göstergeye göre belli edilen özel hizmet tazminatı oranları çok farklıdır. Bu sebeple lise ve önlisans mezunlarının imkânları varsa lisans tamamlamaya katılıp ileride alacakları emekli aylıklarını yüzde 25 gibi artırma şansları var
Ali Bey, şu an hemşireyim ve 2 yıllık önlisans mezunuyum. . Şimdi de lisans tamamlama imkânı çıktı ve bunun için yaklaşık 3500 lira istiyorlar. Bu parayı ödeyip lisansı tamamlamam emekli aylığımı çok artırır mı, buna değer mi? Bu arada şu an 1'inci derecedeyim ve dilekçe versem emekli olabilecek durumdayım. İsmi saklı
Sayın okurum, eski adıyla TC Emekli Sandığı, yeni adıyla SGK'nın Kamu Görevlileri Emeklilik Dairesi sizi emekli edecek. Emekli aylığınız da 5434 sayılı TC Emekli Sandığı Kanunu gereğince hesaplanacak.
Emekli aylığınızın formülü de: EKEK XABO'dur.
EKEK, yani emekli keseneğine esas kazancın beş kriteri vardır.
1- Gösterge aylığı, 2- Ek gösterge aylığı, 3- Kıdem aylığı, 4- Taban aylığı, 5-Özel hizmet tazminatının belli bir oranı.
Formüldeki ABO, yani aylık bağlama oranı da çalışma yılınızın 50 rakamıyla toplanması ile belli edilecek.
ÖN LİSANS MEZUNU EMEKLİ AYLIĞI
Siz şu an hemşire kadrosunda önlisans mezunusunuz. Bu durumda 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu gereğince 1 derecenin ek göstergesi 2200'dür. Sürenizi yazmamışsınız ama sizi 25 yıl memuriyet yapmış gibi varsaydığımda önlisans mezunu olarak aşağıda detayları göründüğü gibi 1031.30 lira emekli aylığı alırsınız. Bu arada da ikramiye olarak 25 yıl için 25 x 1322.19= 33.055 lira SGK size öder.
LİSANS MEZUNU OLURSANIZ AYLIĞINIZ
Şayet, lisansı bitirirseniz Sağlık Bakanlığı sizin ek göstergenizi 3000'e çıkaracak, bu çıkış sebebiyle ileride alacağınız emekli aylığı fazla olacaktır ama lisans kadrosundan sonra 2 yıl daha çalışmanız halinde aşağıdaki gibi 1207.68 lira emekli aylığını alabilirsiniz. Bu arada 25 yıl için ikramiyeniz de 1548.32 x 25 = 38.708 lira olur.
*
İhsan Çakmak'tan 'İş Davaları' kitabı
Kıymetli dostum emekli Hâkim İhsan Çakmak ve Yargıtay Onursal Üyesi Osman Can'ın birlikte kaleme aldıkları "İş Davaları" isimli kitap piyasaya çıktı. Ansiklopedi gibi 1684 sayfadan oluşan tek ciltli kitapta iş hukukundan doğan tüm davalarla ilgili eksiksiz bilgi edinme şansınız olacak. Tüm işçilere, sendikalara ve avukatlara şiddetle tavsiye ederim. İlgilenenler için telefon numarası: 0505 367 55 57.
*
Mavi kartlı gurbetçiler emekli olamazlar
Gazetede ve internet sayfanızda mavi kartlılar (Türk vatandaşlarına verilen izinli çıkışlılar kimliği) ile ilgili yazınızı okudum. Ben Almanya'da yaşıyorum ve Türkiye Büyükelçiliği'ndeki Çalışma Müsteşarı'na bu konu hakkında bilgi almak için telefon ettim. Aldığım yanıtta mavi kimlik taşıyanların da emeklilik haklarının olduğunu öğrendim. Araştırdım, mavi kartlıların SGK'ya karşı açtıkları davaları hep kazandıklarını gördüm. Siz bir emeklilik uzmanı olarak bu konuda ne düşünüyorsunuz? M. Süren
Sayın okurum, doğrudur SGK, mavi kartlı olan yabancı ülke vatandaşlarının yurtdışında TC
vatandaşı olarak geçirdikleri süreleri hiç borçlandırma hakkı vermiyor. Mahkemeler ise kişi
mavi kartlı olsa bile yurtdışında TC vatandaşı olarak geçen sürelerini borçlanabileceğini kabul ediyor. Ancak SGK'ya karşı bu konuda toplu dava veya yorum davası açılma olanağı olmadığından her bir mavi kartlının mutlaka tek tek karşı dava açması gerekir. Tabii davadan önce SGK'ya borçlanma için müracaat edilmesi ve müracaatın reddi halinde dava yoluna gidilmesi gerekir. SGK'nın bu konuda yeni bir yorum getireceğini ve yeni yasal düzenleme olmazsa uygulamasını değiştireceğini zannetmiyorum.
ALİ TEZEL
KAYNAK: http://www.haberturk.com/yazarlar/635573-lisansi-olanlarin-emekli-maasi-yuzde-25-artiyor
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
1 PUAN KAYITDIŞILIĞIN MALİYETİ 800 MİLYON LİRAYA ULAŞIYOR
1 PUAN KAYITDIŞILIĞIN MALİYETİ 800 MİLYON LİRAYA ULAŞIYOR
Çalışma Bakanı Ömer Dinçer, işçinin emeğinin ve alın terinin istismarı olan kayıtdışının zararının öncelikle güvencesiz şartlarda çalışmaya razı işçiye olduğunu ifade ederek, güvencesiz çalışmanın yoksulluğa ve sosyal yardıma açık kapı bıraktığını vurguladı.
Bakan Dinçer, kayıtdışının işçi ve işverenin yanı sıra bütün ülke açısından da olumsuzluklar yarattığını belirtti. Ömer Dinçer, kayıtdışılığın beraberinde ülke için de büyük bir maliyet getirdiğine değindi. "Sosyal devlet'' ilkesine sahip Türkiye'de herkese sağlık hizmeti verildiğini ve hiçbir geliri olmayanlara sosyal yardım sağlandığını anlatan Dinçer, şunları kaydetti:
KAYITDIŞILIK ORANI HALEN YÜZDE 42
"Vatandaşlarımıza bir gün çalışamayacak duruma geldiklerinde, sağlıkları bozulduğunda ve hiçbir gelirleri olmadığı durumlarda gereken hizmetler devlet tarafından sağlanmaktadır. Kayıtdışı çalışanların sosyal güvenlik sistemine katkıda bulunmadan hizmet alması ülkemiz için büyük bir maliyet getirmekte, sosyal güvenlik açıklarını artırmaktadır. Sadece 1 puanlık kayıtdışılığın maliyeti 800 milyon lirayı bulmaktadır. Bugün kayıtdışılık oranının yaklaşık yüzde 42 düzeyinde olduğu düşünülürse toplam kaybın boyutları ortaya çıkar. Devletin sosyal güvenlik alanında sunduğu hizmetleri kayıtlı çalışarak hak olarak almak yardım olarak almaktan daha onurlu bir durumdur.''
ALİ TEZEL
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
'Çalışmıyor' diyen işyeri tazminat öder
'Çalışmıyor' diyen işyeri tazminat öder
3 yıldır bir tekstil fabrikasında ustabaşı olarak çalışıyorum. İşverenle zam konusunda anlaşamadık. Benim yerime ustabaşı aldılar. Bana da sen gelme diyorlar ama tazminat vermeye yanaşmıyorlar.
İşveren, işini yapmıyor diye bir tutanak tutturdu. Benim hakkım ne olacak bana yol gösterir misiniz? F. ASLAN
İş Kanunu'na göre iş sözleşmenizde zam konusunda bir hüküm yoksa ve ücretinizde asgari ücretin altında kalmıyor ise işveren ücretinize zam yapmak zorunda değildir. Ama size işe gelme diyorsa bu iş sözleşmenizin işverenlikçe sona erdirildiği anlamına gelmektedir. Öncelikle noterden ihtarname göndererek iş sözleşmenizin işverenlikçe sona erdirildiğini belirterek, tazminatlarınızı talep edin ödenmez ise İş Mahkemesi'ne dava açarak alacaklarınızı isteyin.
2004 yılından beri bir firmada çalışıyorum ancak işveren beni 2007 yılından itibaren sigortalı olarak göstermeye başladı. Son günlerde patronla atıştık ve hakkımda işten çıkartılacağıma dair dedikodu var. Tazminat hakkım 2004 yılından mı yoksa 2007 yılından mı hesap edilecek? H.YKıdeminizin hesabında esas alınacak süre işe başlangıç tarihiniz olan 2004 yılı olmalıdır.
Ancak 2004-2007 tarihleri arasında sigortasız olarak çalışmış olduğunuz için işveren 2007'yi esas alarak tazminatınızı hesaplayabilir. Bu durumda İş Mahkemesi'ne hizmet tespit davası açmanız gerekmektedir. 2004 yılında işe başladığınız mahkeme kararı ile tespit olduğunda toplam çalışma süreniz üzerinden tazminatınızı talep edebilirsiniz.
YETİM MAAŞI BAĞLANMASIAblam bekar ve annemle SSK emeklisi ölen babamdan maaş alıyordu. Şimdi annem de öldü.
Ablam hem kendi maaşını hem de annemden kalan maaşı alabilir mi? 5...852186 Nolu SMS: Öncelikle başınız sağolsun. Anneniz sağ iken ablanız, aylığın yüzde 25, anneniz de aylığın yüzde 50 karşılığı olan payı almaktaydı. Anneniz ölünce tek hak sahibi olarak kalan ablanızın alacağı ölüm aylığı oranı yüzde 50'ye çıkacak ve aylık tutarı artacaktır. Yani, annenizin aldığı yüzde 50 oranında maaş ve ablanızın yüzde 25 oranında toplam yüzde 75 maaş tutarı değil de toplam aylığın yüzde 50 oranında aylık alacaktır.
KAMUDA iŞ OLANAKLARIZiraat Bankası, Bankacılık bölümüne 100 Mali tahlil uzman yardımcısı, 30 iç kontrol yardımcısı, 1200 servis görevlisi, 170 tarımsal müşteriler servis görevlisi; Ziraat Sigorta AŞ'ye 29 servis görevlisi ve Ziraat Hayat ve Emeklilik AŞ'ye 15 servis görevlisi alacak. Son başvuru tarihi 13 Haziran 2011. Bayındırlık ve İskân Bakanlığı toplam 23 müfettiş yardımcısı kadroları için, sınavla personel alacak. Son başvuru tarihi 4 Temmuz. Anayasa Mahkemesi Başkanlığı 45 kadro için raportör yardımcısı adayı alacak. Aday adayları, yazılı ve mülakat sınavına tabi tutulacak.
Başvurular 15 Ağustos ile 16 Eylül 2011 tarihleri arasında yapılacak.
NE ZAMAN EMEKLİ OLURUM?10.05.1960 doğumluyum. SSK girişim 01.09.1982, toplam prim günüm 4965 gündür. Ne zaman emekli olabilirim? E. ÇETİN/ İstanbul
47 yaş, 5150 prim gün şartlarına tabisiniz. Emekliliği hak etmeniz için eksik olan gün sayısı 185 gün. Eğer askerlik yaptıysanız hemen bağlı olduğunuz Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü'ne giderek 185 günlük askerlik borçlanması yapın. Hemen ödemenizi yapın ve emeklilik talebi verin. Eğer askerlik borçlanması yapamazsanız 185 gün daha prim ödedikten sonra emekli olabilirsiniz. Emekliliğiniz şimdiden hayırlı olsun.
12.12.1968 doğumluyum. 27.03.1991 Bağ-Kur girişliyim ve halen aralıksız devam etmekteyim.
Ne zaman emekli olurum? 5...646876 Nolu SMS:Bağ-Kur'dan 9000 prim gün ve 52 yaş şartlarına tabisiniz. 17 aylık askerlik öderseniz 51 yaşa tabi olursunuz. Bu durumda emekli olacağınız tarih 12.12.2019 tarihi olacaktır. SSK'dan da aynı yaşa tabisiniz. 3.5 yıl SSK ödeyip kayıtlarınızı durdurarak 9000 prim gün tamamlamaya gerek kalmadan emeklilik yaşınızı bekleyebilirsiniz.
ALİ ŞERBETÇİ takvim.com
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
3 yıldır bir tekstil fabrikasında ustabaşı olarak çalışıyorum. İşverenle zam konusunda anlaşamadık. Benim yerime ustabaşı aldılar. Bana da sen gelme diyorlar ama tazminat vermeye yanaşmıyorlar.
İşveren, işini yapmıyor diye bir tutanak tutturdu. Benim hakkım ne olacak bana yol gösterir misiniz? F. ASLAN
İş Kanunu'na göre iş sözleşmenizde zam konusunda bir hüküm yoksa ve ücretinizde asgari ücretin altında kalmıyor ise işveren ücretinize zam yapmak zorunda değildir. Ama size işe gelme diyorsa bu iş sözleşmenizin işverenlikçe sona erdirildiği anlamına gelmektedir. Öncelikle noterden ihtarname göndererek iş sözleşmenizin işverenlikçe sona erdirildiğini belirterek, tazminatlarınızı talep edin ödenmez ise İş Mahkemesi'ne dava açarak alacaklarınızı isteyin.
2004 yılından beri bir firmada çalışıyorum ancak işveren beni 2007 yılından itibaren sigortalı olarak göstermeye başladı. Son günlerde patronla atıştık ve hakkımda işten çıkartılacağıma dair dedikodu var. Tazminat hakkım 2004 yılından mı yoksa 2007 yılından mı hesap edilecek? H.YKıdeminizin hesabında esas alınacak süre işe başlangıç tarihiniz olan 2004 yılı olmalıdır.
Ancak 2004-2007 tarihleri arasında sigortasız olarak çalışmış olduğunuz için işveren 2007'yi esas alarak tazminatınızı hesaplayabilir. Bu durumda İş Mahkemesi'ne hizmet tespit davası açmanız gerekmektedir. 2004 yılında işe başladığınız mahkeme kararı ile tespit olduğunda toplam çalışma süreniz üzerinden tazminatınızı talep edebilirsiniz.
YETİM MAAŞI BAĞLANMASIAblam bekar ve annemle SSK emeklisi ölen babamdan maaş alıyordu. Şimdi annem de öldü.
Ablam hem kendi maaşını hem de annemden kalan maaşı alabilir mi? 5...852186 Nolu SMS: Öncelikle başınız sağolsun. Anneniz sağ iken ablanız, aylığın yüzde 25, anneniz de aylığın yüzde 50 karşılığı olan payı almaktaydı. Anneniz ölünce tek hak sahibi olarak kalan ablanızın alacağı ölüm aylığı oranı yüzde 50'ye çıkacak ve aylık tutarı artacaktır. Yani, annenizin aldığı yüzde 50 oranında maaş ve ablanızın yüzde 25 oranında toplam yüzde 75 maaş tutarı değil de toplam aylığın yüzde 50 oranında aylık alacaktır.
KAMUDA iŞ OLANAKLARIZiraat Bankası, Bankacılık bölümüne 100 Mali tahlil uzman yardımcısı, 30 iç kontrol yardımcısı, 1200 servis görevlisi, 170 tarımsal müşteriler servis görevlisi; Ziraat Sigorta AŞ'ye 29 servis görevlisi ve Ziraat Hayat ve Emeklilik AŞ'ye 15 servis görevlisi alacak. Son başvuru tarihi 13 Haziran 2011. Bayındırlık ve İskân Bakanlığı toplam 23 müfettiş yardımcısı kadroları için, sınavla personel alacak. Son başvuru tarihi 4 Temmuz. Anayasa Mahkemesi Başkanlığı 45 kadro için raportör yardımcısı adayı alacak. Aday adayları, yazılı ve mülakat sınavına tabi tutulacak.
Başvurular 15 Ağustos ile 16 Eylül 2011 tarihleri arasında yapılacak.
NE ZAMAN EMEKLİ OLURUM?10.05.1960 doğumluyum. SSK girişim 01.09.1982, toplam prim günüm 4965 gündür. Ne zaman emekli olabilirim? E. ÇETİN/ İstanbul
47 yaş, 5150 prim gün şartlarına tabisiniz. Emekliliği hak etmeniz için eksik olan gün sayısı 185 gün. Eğer askerlik yaptıysanız hemen bağlı olduğunuz Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü'ne giderek 185 günlük askerlik borçlanması yapın. Hemen ödemenizi yapın ve emeklilik talebi verin. Eğer askerlik borçlanması yapamazsanız 185 gün daha prim ödedikten sonra emekli olabilirsiniz. Emekliliğiniz şimdiden hayırlı olsun.
12.12.1968 doğumluyum. 27.03.1991 Bağ-Kur girişliyim ve halen aralıksız devam etmekteyim.
Ne zaman emekli olurum? 5...646876 Nolu SMS:Bağ-Kur'dan 9000 prim gün ve 52 yaş şartlarına tabisiniz. 17 aylık askerlik öderseniz 51 yaşa tabi olursunuz. Bu durumda emekli olacağınız tarih 12.12.2019 tarihi olacaktır. SSK'dan da aynı yaşa tabisiniz. 3.5 yıl SSK ödeyip kayıtlarınızı durdurarak 9000 prim gün tamamlamaya gerek kalmadan emeklilik yaşınızı bekleyebilirsiniz.
ALİ ŞERBETÇİ takvim.com
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
Öğrenci affından yararlanma fırsatını kaçırmayın!
Öğrenci affından yararlanma fırsatını kaçırmayın!
25 Şubat 2011 tarihine kadar her ne sebeple olursa olsun ilişiği kesilen ve kanundan yararlanmak üzere, 07 Mart 2011 Pazartesi günü mesai bitimine kadar ilişiklerinin kesildiği birime başvuranların durumları değerlendirilerek, yeni bir duyuru yapılacaktır.
Kanundan yararlanmak için son başvuru tarihi 25 Temmuz 2011 mesai bitimi olup, uygulama esasları belirlendikten sonra duyurulacaktır.
6111 SAYILI KANUNUN 173. MADDESİ İLE 2547 SAYILI KANUNA EKLENMİŞ OLAN GEÇİCİ 58. MADDENİN UYGULANMASINA İLİŞKİN ESASLAR
Başvuru ve Öğrenime Başlama Tarihleri
Başvuru ve Öğrenime Başlama Tarihleri
Madde 1- Kanunun yayımlandığı 25 Şubat 2011 tarihine kadar hazırlık ve ara sınıflar dâhil, ön lisans, lisans öğrencilerden yabancı dil hazırlık, bilimsel hazırlık ve ara sınıflar dâhil her ne sebeple olursa olsun (terör suçundan hüküm giyenler hariç) kaydı silinmiş olanlar ile herhangi bir programı kazandığı halde kayıt yaptırmayanlar,
Geçici 58. maddeden yararlanabilmek için başvuruda bulunabilecektir.
Bu kanundan yararlanarak:
- 2010-2011 öğretim yılı Bahar döneminde öğrenime başlamak isteyenler, 7 Mart 2011 Pazartesi günü aksamına kadar,
- 2011-2012 öğretim yılı Güz döneminde öğrenime başlamak isteyenler ise 25 Temmuz 2011 tarihine kadar başvuruda bulunabilecektir.
- Son sınıfta olanların durumları Üniversite tarafından değerlendirilecek ve 2010-2011 öğretim yılı Bahar döneminde açılan dersler ile Yaz Okulu'nda açılabilecek dersleri almak suretiyle mezuniyet aşamasına gelebilecekleri tespit edilenler Bahar döneminde,
- Ara sınıflarda olanlar 2011-2012 öğretim yılı Güz döneminde,
- İngilizce hazırlık sınıfında olanlardan isteyenler Bahar döneminde öğrenime başlayabileceklerdir.
- Her ne sebeple olursa olsun başvuru tarihi geçtikten sonra yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.
Madde 2- Kanunun yürürlüğe girdiği 25 Şubat 2011 tarihinde askerlik görevini yapmakta olanlar terhislerini takip eden iki ay içinde gerekli belgelerle birlikte başvurmaları halinde anılan kanun hükümlerinden yararlandırılacaklardır.
Madde 3- Lisans programlarına devam ederken çeşitli nedenlerle kaydı silinip ön lisans diploması alarak ayrılan öğrenciler de bu kanundan yararlanmak üzere başvuruda bulunabileceklerdir.
Hazırlık Sınıfından Kaydı Silinenler
Madde 4- Yabancı dil hazırlık sınıfındaki öğrenimleri sırasında;
a) Kendi isteği, ücret ödememesi, devamsızlığı, başarısızlığı veya disiplin cezası (terör suçundan hüküm giyenler hariç) nedeniyle ilişiği kesilenlerin yine İngilizce hazırlık sınıfına doğrudan intibakları yapılarak resmi öğrenci statüsünde kayıtları yapılacaktır. Bu öğrenciler, Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılacak sınav sonunda seviyelerine uygun bulunan kurlarda öğrenime başlatılacaklardır. 7 Mart 2011 tarihine kadar başvuruda bulunanlardan isteyenler 2010-2011 öğretim yılı Bahar döneminde öğrenime başlayabileceklerdir.
b) Eylül 2011'e kadar yapılacak İYS-İngilizce Yeterlik Sınavlarından başarılı olan veya Üniversite Senatosunca kabul edilen ve son üç yıl içinde girdiği ulusal veya uluslar arası düzeyde dil sınav sonuç belgesi(KPDS, TOEFL, IELTS vb.) getirenlerden yeterli puanı almış olanların kayıtları yenilenerek 2011-2012 öğretim yılı Güz döneminden itibaren bölümlerinde 1. Sınıftan öğrenimlerine devam edebileceklerdir.
Önlisans ve Lisans Programlarından Kaydı Silinenler
Madde 5- Lisans ve ön lisans programlarındaki öğrenimleri sırasında 1., 2., 3. ve 4. sınıftan kaydı silinen öğrenciler ile dikey geçiş intibak sınıfından(Lisans Öğrenimine Hazırlık Programından) kaydı silinen öğrencilerden; anılan kanundan yararlanmak üzere Üniversiteye süresi içinde başvuruda bulunmuş olanlardan;
a) Kendi istekleri ile kayıtlarını sildirmiş olanlar,
b) Öğrenim ücretini/öğrenci katkı payını ödemediklerinden dolayı kaydı silinmiş olanlar,
c) Disiplin cezası (terör suçundan hüküm giyenler hariç) nedeniyle ilişiği kesilenler,
d) Devamsızlığı ve ilgili dönemde/dönemlerde kayıtlarını yenilememeleri nedeniyle kayıtları silinmiş olanlar,
e) Başarısızlık,
f) Öğrenim süresinin sona ermesi,
g) Diğer nedenlerle ilişiği kesilenler için
Her hangi bir sınav açılmayacaktır. Bu durumda olanların başarılı oldukları dersler, stajlar göz önüne alınmak suretiyle halen uygulanmakta olan öğretim planlarına göre intibakları yapılacak ve öğrenimlerine başlayacakları öğretim yılı ve yarıyılları belirlenecek ve kendilerine tebliğ edilecektir.
Madde 6- Üniversitemize ait herhangi bir programı kazandığı halde kayıt yaptırmayanlardan bu kanundan yararlanarak kazandıkları programa kayıt olmak isteyenlerin kesin kayıtları, 2011-2012 öğretim yılında üniversiteye yerleştirilen adayların kayıt döneminde (5-9 Eylül 2011 tarihleri arasında) yapılacaktır.
Lisansüstü Programlardan Kaydı Silinenler
Madde 7- Anılan kanundan yararlanmak üzere Üniversiteye süresi içinde başvuruda bulunmuş olanlardan;
a)Kendi istekleri ile kayıtlarını sildirmiş olanlar,
b)Öğrenim ücretini/öğrenci katkı payını ödemediklerinden dolayı kaydı silinmiş olanlar,
c)Devamsızlığı ve ilgili dönemde/dönemlerde kayıtlarını yenilememeleri nedeniyle kayıtları silinmiş olanlar,
ç)Disiplin cezası (terör suçundan hüküm giyenler hariç) nedeniyle ilişiği kesilenler
d)Yüksek lisans ve doktora bilimsel hazırlık sınıfında öğrenimine devam ederken akademik yetersizlik (yeterli GNO sağlayamama) veya verilen süre sonunda her dersten en az geçer not alarak tamamlayamadığı için kaydı silinenler,
e)Lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) öğrenimine devam ederken akademik yetersizlik (ikinci yarıyılın sonundan itibaren yüksek lisans öğrencileri için en az 2.00 GNO, doktora öğrencileri için en az 2.50 GNO sağlayamaması) nedeniyle kaydı silinen öğrencilere herhangi bir sınav açılmayacaktır. Bu durumda olanların başarılı oldukları dersler, göz önüne alınmak suretiyle halen uygulanmakta olan öğretim planlarına göre intibakları yapılacak ve öğrenimlerine başlayacakları öğretim yılı ve yarıyılları kendilerine tebliğ edilecektir.
Madde 9- Yüksek lisans öğrenimine devam ederken tez aşamasından kaydı silinen öğrencilerin doğrudan intibakları yapılacak ve kendilerine 2547 sayılı kanunun 44. maddesi "c" bendi kapsamında tez için bir yıl(iki dönem) azami süre verilecektir.
Madde 10- Doktora öğrenimine devam ederken yeterlik sınavından başarısızlığı nedeniyle kaydı silinen öğrencilere sınav hakkı verilecektir. Yeterlik sınav tarihleri ilgili Enstitüler tarafından belirlenerek öğrencilere duyurulacaktır.
Madde 11- Doktora öğrenimine devam ederken yeterlik sınavına girebilmek için gerekli olan ÜDS veya eşdeğeri sınavlardan yeterli puanı alamaması nedeniyle kaydı silinenlerin 2011-2012 öğretim yılı Güz döneminde, dönem öğretim ücretini ödemek suretiyle kayıtları yapılacaktır.
Madde 12- Doktora öğrenimine devam ederken tez aşamasından kaydı silinen öğrencilerin doğrudan intibakları yapılacaktır.
Genel Hükümler
Madde 13- İntibakları yapılarak 2547 sayılı kanunun 44. maddesi "c" bendi kapsamında tanınan azami öğrenim süreleri içinde mezun olamayanlar ilgili yasa ve yönetmeliklerde belirtilen koşullara göre ilgili döneme ait öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretlerini ödemek koşuluyla öğrenimlerine devam etmek için kayıt yaptırabilirler. Bu durumda olan öğrencilerin ders ve sınavlara katılma ile tez hazırlama hariç öğrencilere tanınan diğer haklardan yararlandırılmaksızın öğrencilik statüleri devam eder.
Madde 14- Başarısız olduğu bir dersin eğitim-öğretim programından tamamen kaldırılmış olması halinde, bu dersin yerine aynı veya farklı kod veya isimde eşdeğer bir ders konulmuş ise başvuru sahibi eşdeğer dersi alacaktır.
Madde 15- Bu kanundan yararlanarak yeniden kayıt yaptıran öğrenciler, derslerin okutulan en son müfredatından sorumlu tutulacaklar, ayrıca bu öğrenciler mezuniyetleri için öngörülen asgari kredideki(AKTS ve İEÜ kredisi) tüm dersleri ve stajlarını alıp başarmakla yükümlü olacaklardır.
Madde 16- Daha önce başarısız oldukları dersin programdan kaldırılmış olması halinde onun yerine Üniversite tarafından belirlenen dersi/dersleri almakla yükümlüdürler.
Madde 17- Öğrenci katkı payı/öğrenim ücreti borcu olanlar kayıtlarının yapılabilmesi için borçlarını kayıtlarının silindiği tarihe kadar oluşan yasal gecikme faizi ile birlikte tamamen ödemekle yükümlü olacaklardır.
Madde 18- ÖSYS ile Üniversitenin farklı bölümlerine/programlarına veya diğer yükseköğretim kurumlarına kayıt olanlar daha önce kayıtlarının silindiği
bölümlere/programlara bu kanundan yararlanmak üzere başvurmaları halinde durumlarına uyan bu esasların ilgili maddelerine göre işlem yapılacaktır. Bu bölümlere/programlara yeniden kayıt hakkı kazanmaları halinde aynı anda iki ayrı yükseköğretim programına devam edemeyeceklerinden ÖSYS ile sonradan kayıtlandıkları bölümden/programdan kayıtlarını sildirmeleri kaydıyla intibakları yapılacaktır.
Madde 20- Bu kanundan yararlanarak tekrar öğrencilik hakkı kazananlardan, Üniversite Yönetim Kurulu tarafından kabul edilebilir mazereti olmaksızın kayıt işlemlerini tamamlayarak öğrenimlerine kendilerine tebliğ edilen öğretim yılı/ yarıyılında başlamayanlar bu kanun hükümlerinden yararlanma haklarını kaybedeceklerdir.
Madde 21- Öğrenci alımı durdurulan ve öğretimi devam etmeyen programlardan kaydı silinen öğrenciler ile öğrenci alımı durdurulan ve öğretimi devam etmeyen programı kazandığı halde kayıtlarını yaptırmayan adaylardan bu kanundan yararlanmak suretiyle yeniden kayıt hakkı kazananlar, Yükseköğretim Kurulu'nun uygun görmesi halinde eşdeğer diğer yükseköğretim kurumlarında öğrenimlerine devam edebileceklerdir.
Madde 22- Bu kanundan yararlanarak dönem öğretim ücretini ödemek suretiyle Üniversitemize yeniden kayıt yaptıran öğrencilerden, işi veya ikametinin başka bir ilde olduğunu belgeleyenler, üniversiteye giriş yılı itibariyle geçmek istediği üniversitenin taban puanını sağlamaları ve ikamet ettikleri ildeki yükseköğretim kurumlarının senatolarının da uygun görmesi halinde, ikamet ettikleri ildeki üniversitelerin eşdeğer diploma programlarına
yatay geçiş yapabileceklerdir.
Madde 23- Bu kanundan yararlanarak dönem öğretim ücretini ödemek suretiyle Üniversitemize yeniden kayıt yaptıran öğrencilerden, başvurmaları halinde Anadolu Üniversitesi bünyesindeki açık öğretim ön lisans veya lisans düzeyindeki kontenjan sınırlaması olan eşdeğer bölümlere, kontenjan sınırlaması olmayan diploma programlarında ise istedikleri bölümlere yatay geçiş yapabileceklerdir.
.stajeriz.com
Eklenme tarihi: 30.05.2011
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
Boşanıyorum ! Şirketimin Yarısı Eşimin mi !
2002 yılında yürürlüğe giren Yeni Türk Medeni Kanunu ile yasal mal rejimi alanında devrim niteliğinde değişiklikler yapıldı.
Evli çiftler arasında var olan mal ayrılığı rejimi, yeni düzenlemelerle ‘Edinilmiş Mallara Katılma Rejimi’ olarak uygulanmaya başladı. Söz konusu kanuna göre boşanma durumunda eşlerin hangi malları paylaşabileceğini biliyor musunuz? 1 Ocak 2002 tarihinde yürürlüğe giren Yeni Türk Medeni Kanunu’ndaki en büyük değişiklik yasal mal rejimi alanında gerçekleşti. Kanun çıkarken Meclis’te ve basında çok tartışıldı. Pek çok kişi artık evliliklerin maddi çıkar elde etmek amacı ile yapılacağını ve evliliklerin şirket ortaklığına dönüşeceğini iddia etti. Tüm tartışmalara rağmen yasal mal rejimi devrim denilebilecek bir şekilde değiştirilerek, “Edinilmiş Mallara Katılma Rejimi” yasal mal rejimi olarak düzenlenmiştir.Böylece taraflar başka bir mal rejimi seçmedilerse taraflar arasında evlilik tarihinden kanunun yürürlük tarihi olan 01.01.2002 tarihine kadar mal ayrılığı rejimi, bu tarihten sonra ise edinilmiş mallara katılma rejimi uygulanmaya başlamıştır. Edinilmiş Mallara Katılma Rejimi’nde, evlilik devam ettiği sürece eşler kural olarak tüm malları üzerinde mülkiyet, yönetim ve tasarruf yetkisine sahiptir ve kişisel borçlarından kendi malvarlığı ile sorumludur. Bu yönü ile yasal mal rejimi eski kanunumuzda yer alan mal ayrılığı rejimine benzemektedir. Yasal mal rejiminin farkı, evlilik herhangi bir şekilde sona erdiği zaman, malların tasfiyesinde görülmektedir. Hangi mallar paylaşılamıyor? Yasal mal rejimine göre evliliğin herhangi bir sebeple sona ermesi halinde mal rejimi tasfiye edilir ve diğer eşin bu rejim içindeki katılma alacağı belirlenir. Mal rejiminin tasfiyesinde kişisel mallar paylaşılmaz. Kanunda kişisel mallar sınırlı olarak sayılmıştır ve şunlardır: 1. Eşlerden birinin yalnız kişisel kullanımına yarayan eşya, 2. Mal rejiminin başlangıcında eşlerden birine ait bulunan veya bir eşin sonradan miras yoluyla ya da herhangi bir şekilde karşılıksız kazanma yoluyla elde ettiği malvarlığı değerleri, 3. Manevî tazminat alacakları, 4. Kişisel mallar yerine geçen değerler. Hangileri paylaşılabiliyor? Paylaşılacak olanlar edinilmiş mallardır. Kanunda edinilmiş mallar sınırlı olarak sayılmamıştır, yani kanunda sayılanlar dışında da edinilmiş mallar olabilir. Edinilmiş malların temel özelliği her eşin, mal rejiminin devamı süresince, karşılığını vererek elde ettiği malvarlığı değerleri olmasıdır. Kanunda sayılan edinilmiş mallar şunlardır: 1. Çalışmasının karşılığı olan edinimler, 2. Sosyal güvenlik veya sosyal yardım kurum ve kuruluşlarının veya personele yardım amacı ile kurulan sandık ve benzerlerinin yaptığı ödemeler, 3. Çalışma gücünün kaybı nedeniyle ödenen tazminatlar, 4. Kişisel mallarının gelirleri, 5. Edinilmiş malların yerine geçen değerler. Şirket hissesi ve gelir hangi durumlarda paylaşılıyor? Kanundaki bu düzenleme karşısında en çok sorulan sorulardan biri de bir eşe ait şirket hissesinin veya bu şirketten elde edilen gelirin paylaşılıp paylaşılmayacağıdır. Bir eşe ait şirket hissedarlığı söz konusu olduğunda öncelikle sermaye olarak neyin konulduğuna bakılmalıdır. Emeğin sermaye olarak konulması ve eşin ortaklığın gereği olarak emeğini (çalışmasını) sunması durumunda şirketin ortaklara dağıttığı ödeme de edinilmiş maldır. Yani evliliğin sona ermesi durumunda diğer eş dağıtılan bu ödemeden katılma alacağını talep edebilir. Yine eş sermaye olarak para veya başkaca bir malvarlığı koymuş ise, şirketin yaptığı kar payı dağıtımı sermayenin hangi malvarlığı grubundan geldiğine göre hukuki tanımı değişmekle birlikte paylaşıma tabidir. Ancak yukarıdaki açıklamalardan anlaşılacağı gibi paylaşılacak olan kar payıdır. Eş, koyduğu sermaye ile işletmenin malvarlığını arttırmışsa, sermaye olarak konulan malvarlığındaki değer artışının eşin özel bir çabası olmadan serbest pazar mekanizmalarının bir sonucu mu, yoksa eşin olağan yönetim faaliyetlerini aşan çalışmasının karşılığı mı olduğu tespit edilir. Konjonktürel bir değer artışı varsa bu artış paylaşıma tabi değildir. Buna karşılık özel bir çaba varsa bu artış paylaşılacaktır. Uygulamacıların konuya hakim olmasıyla sıkıntılar ortadan kalkacak Hakim görüşe göre ticari şirketlerin sona ermesinde tasfiye payı kazancı gelir olarak nitelendirilemez. Eğer şirket hissedarlığı evlilik öncesi kazanılmış ya da evlilik sonrası karşılıksız olarak kazanılmış ise, kişisel mal olarak kalacağından tasfiye payı da kişisel mal olarak paylaşıma tabi olmayacaktır. Ancak pay senedinin getirdiği dönemlilik kar payı gelir niteliğindedir ve kişisel malın geliri olarak paylaşıma tabidir. Bir eşin kişisel mal niteliğinde bir şirket hissesi varsa ve bu paydan dolayı şirket nezdinde yeni pay alma hakkı kullanılır ise yeni pay senedi de kişisel mal sayılacaktır. Yani mevcut payın niteliği yeni payı da kapsayacaktır. Ancak mevcut kişisel mal niteliğindeki pay nedeniyle ortaya çıkan bedelsiz pay edinilmiş maldır. Yani şirketin dağıtılmamış karları olan yedek akçe, esas sermayeye eklenir ve karşılığında da bedelsiz pay oluşturulursa ortaya çıkan bedelsiz pay paylaşıma tabidir. Yasal mal rejimi olan edinilmiş mallara katılma rejiminin oldukça teknik bir düzenlemesinin olması, tasfiyesinin adeta bir şirket tasfiyesine benzemesi ve bu alanda henüz içtihatların oluşmamış olması sıkıntıların yaşanmasına neden olmaktadır. Ancak zamanla uygulamacıların konuya hakim olması ve bu alandaki içtihatların oluşması ile uygulamadaki bu sıkıntılar geçecektir. ozdogrular.com Ayça Özdoğan Avukat muhasebe vergi |
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
Yabancı işçiler de SGK’lı olacak
Yabancı işçiler de SGK’lı olacak
Son dönemde ülkemizde yabancı çalışan sayısının hızla arttığı görülüyor. Biliyorsunuz; yabancı uyruklu kişilerin aksi öngörülmedikçe, çalışmaya başlamadan önce izin almaları gerekiyor.Mevzuata göre, yabancı uyruklu kişilerden hizmet akdi ile çalışanlar 4/(a) bendine tabi olarak sigortalı sayılırlar.İşverenler tarafından çalışma izni alınmadan çalıştırılarak SGK’ya bildirimi yapılan sigortalılar ile SGK’nın kontrol ve denetim elemanlarınca çalışma izni olmadan çalıştırıldığı tespit edilen yabancı uyruklu kişilerin SGK tarafından tescili yapılır. Aynı şekilde çalışma izni alındığı halde SGK bildirimi yapılmayan kişiler de SGK tarafından incelenerek sigortalılığa geçirilir.
Ülkemizin diğer ülkelerle imzaladığı ikili sosyal güvenlik sözleşmelerinde de iki ülke vatandaşlarının karşılıklı olarak diğer ülkede geçici görevli ya da geçici görevli olmaksızın çalışmaları halinde hangi ülkenin sosyal güvenlik mevzuatına tabi olacaklarına ilişkin hükümler mevcuttur.
2 Mart 2011 tarihinden geçerli olmak üzere, ülkemizle arasında sosyal güvenlik sözleşmesi bulunmayan ülkelerde kurulu herhangi bir kuruluş tarafından ve o kuruluş adına ve hesabına Türkiye’ye bir iş için “en fazla 3 ay süreyle” gönderilen ve o ülkede sosyal sigortaya tabi olduğunu belgeleyen kişilerin sigortalı sayılmayacakları hüküm altına alınmıştır.
İkili sosyal güvenlik sözleşmesi imzalanmamış ülkelerde kurulu bir kuruluş tarafından geçici görevli olarak ülkemize çalışmaya gönderilenlerin sigortasız olarak çalışabilecekleri üç aylık süre 2/6/2011 tarihinde sona erecek ve bu kişilerin sigortalılıkları ise 3/6/2011 tarihinde başlatılacak.
Yönetmeliğin yayımlandığı tarihten önce bu kapsamda çalışmaya başlayanların sigortalı işe giriş bildirgelerinin en geç 2/6/2011 tarihine kadar SGK’na verilmesi gerekiyor. Yabancı işçi çalıştıran işverenlerin bu tarihi kaçırmaması gerekiyor. Bizden uyarması.
Yahya ARIKAN
Yaşamda Mali Çözüm
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
SOSYAL GÜVENLİK PRİM ALACAKLARININ YAPILANDIRILMASINDA SON BAŞVURU TARİHİNE İLİŞKİN DUYURU
SOSYAL GÜVENLİK PRİM ALACAKLARININ YAPILANDIRILMASINDA
SON BAŞVURU TARİHİNE İLİŞKİN DUYURU
SON BAŞVURU TARİHİNE İLİŞKİN DUYURU
-Kurumumuza olan prim ve diğer borçların peşin veya taksitler halinde ödenebilmesi,
- Kurumumuza olan borçlarını 2008 yılında 5510 sayılı Kanunun geçici 24 üncü ve geçici 25 inci maddeleri uyarınca yapılandırdığı halde taksit ödeme yükümlülüklerini yerine getirmemiş olmaları nedeniyle yeniden yapılandırma haklarını kaybetmiş olanlara, bozulmuş olan yeniden yapılandırma anlaşmalarını ihya imkanı,
- 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi kapsamındaki sigortalılardan, 5 yıldan fazla prim borcu olması nedeniyle sigortalılığı aynı Kanunun geçici 17 nci maddesi gereği durdurulmuş olanların, durdurulan sigortalılık sürelerinin ihya edilmesi,
sağlanmıştır.
Anılan Kanun hükümlerinden yararlanmak amacıyla yapılacak son başvuru süresi, 31/5/2011 tarihi itibariyle sona erecek olup;
Söz konusu Kanun hükümlerinden yararlanmak amacıyla başvuruda bulunacak olan işverenlerimizin 31/5/2011 tarihi itibariyle Kurumumuz internet adresi üzerinden elektronik ortamda başvurularını yapabilecekleri gibi,
Yine işverenlerimiz ve sigortalılarımızın Kurumumuzun internet sayfasında örneği bulunan başvuru formlarını doldurarak PTT vasıtasıyla taahhütlü, iadeli taahhütlü ya da APS yoluyla müracaat edebileceklerdir. 31/5/2011 tarihi itibariyle belirtilen yollarla olmak kaydıyla posta ile yapılacak olan müracaatlar aynı tarih itibariyle Kurumumuza da yapılmış sayılacaktır.
İşverenlerimize ve sigortalılarımıza önemle duyurulur.
T.C
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
Vergi ve sigorta affı için son gün!
Vergi ve sigorta affı için son gün!
Bu maddelere göre yapılandırılan alacaklara ilişkin ilk taksit ödeme dönemi ise (peşin ödeme seçeneği tercih edilmiş olanlar dahil) 30 Haziran 2011 tarihinde sona erecek.
SSK ve Bağ-Kur prim borçları ile yapılandırma kapsamına alınan diğer borçların yapılandırılması başvuruları da bu gün son bulacak.
6111 Sayılı Kanunda, kamu alacaklarının yeniden yapılandırılmasında vatandaşa 2 Mayıs 2011 tarihine kadar başvurma hakkı tanınmıştı. Ancak daha sonra Kanunun Bakanlar Kuruluna verdiği yetki çerçevesinde, söz konusu süre, 31 Mayıs 2011 tarihine kadar uzatılmıştı.
Bazı Kamu Alacakların Yeniden Yapılandırılmasını da kapsayan 6111 sayılı Kanunun 25 Şubat 2011 tarihinde yürürlüğe girmesiyle başlayan yeniden yapılandırma süreci bugün tamamlanıyor
Kanunun kesinleşmiş alacaklar, kesinleşmemiş veya dava safhasında bulunan amme alacakları, gelir, kurumlar ve katma değer vergisi matrah artırımı ile gelir ve kurumlar vergisinde stopaj artırımlarıyla ilgili hükümlerinden yararlanmak isteyenler, bugün mesai saati bitimine kadar başvuruda bulunabilecek.
muhasebenet.net
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
Bu maddelere göre yapılandırılan alacaklara ilişkin ilk taksit ödeme dönemi ise (peşin ödeme seçeneği tercih edilmiş olanlar dahil) 30 Haziran 2011 tarihinde sona erecek.
SSK ve Bağ-Kur prim borçları ile yapılandırma kapsamına alınan diğer borçların yapılandırılması başvuruları da bu gün son bulacak.
6111 Sayılı Kanunda, kamu alacaklarının yeniden yapılandırılmasında vatandaşa 2 Mayıs 2011 tarihine kadar başvurma hakkı tanınmıştı. Ancak daha sonra Kanunun Bakanlar Kuruluna verdiği yetki çerçevesinde, söz konusu süre, 31 Mayıs 2011 tarihine kadar uzatılmıştı.
Bazı Kamu Alacakların Yeniden Yapılandırılmasını da kapsayan 6111 sayılı Kanunun 25 Şubat 2011 tarihinde yürürlüğe girmesiyle başlayan yeniden yapılandırma süreci bugün tamamlanıyor
Kanunun kesinleşmiş alacaklar, kesinleşmemiş veya dava safhasında bulunan amme alacakları, gelir, kurumlar ve katma değer vergisi matrah artırımı ile gelir ve kurumlar vergisinde stopaj artırımlarıyla ilgili hükümlerinden yararlanmak isteyenler, bugün mesai saati bitimine kadar başvuruda bulunabilecek.
muhasebenet.net
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
30 Mayıs 2011 Pazartesi
Bağ-Kur girişiniz aynı zamanda sigortanız için de başlangıç oluyor
Bağ-Kur girişiniz aynı zamanda sigortanız için de başlangıç oluyor
01.04.1956 doğumluyum. 20.04.1982 tarihinde Bağ-Kur girişim bulunuyor. 7 yıl 18 gün aralıksız Bağ-Kur ödedim. 2003 ve 2004 yıllarında SSK’lı olarak çalıştım. 250 gün sigortalı görünüyorum. Daha sonra başka bir firmada 1.106 gün sigortalı olarak çalıştım. 250 günlük prim de farklı bir numaradan yatırılmış. Bunları bir araya topladıktan sonra 3.894 gün primim oluyor. Buna göre ne zaman emekli olabilirim?
CEVAP: Verdiğiniz bilgilere göre, 20.04.1982 tarihli Bağ-Kur girişiniz aynı zamanda sigortanız için de başlangıç sayılıyor. Bağ-Kur’dan sonra Sigorta’ya 3.5 yıl prim ödemek şartıyla 25 yıl, 46 yaş ve 5.075 günle Sigorta’dan NORMAL emekli olabilirsiniz. Bunun için 3 yıl 4 ay daha prim ödeyeceksiniz. Veya 15 yıl, 55 yaş, 3.600 günle YAŞTAN emekli olabilirsiniz. 4/a ve 4/b kapsamında toplam 3.894 gününüz var. Gününüz dolmuş. Kademeli yaşa girdiğiniz için 55 yaş yerine 58 yaşınızın dolduğu 01.04.2014 tarihinde emekli olursunuz. Kimliğinizle ilgili SGK İl/Merkez Müdürlüğüne müracaat ederek iki numaranızı birleştirebilirsiniz.
4 ay askerlik borçlanması size bir yıl kazandırıyor
Doğum tarihim 25.02.1963. Sigortalı olarak ilk defa 02.02.1987 tarihinde işe başladım. Askerlik borçlanması yapmam hâlinde ne zaman emekli olurum ve borçlanmam hâlinde ne kadar ödemem gerekir?
CEVAP: Verdiğiniz bilgilere göre ve 02.02.1987 tarihli Sigorta girişinize göre; 25 yıl, 50 yaş ve 5.375 günle emekli olabilirsiniz. Şu anda 7.329 gününüz var. Gününüz dolmuş. Askerliğiniz önce olduğu için, 4 ayını borçlanırsanız giriş tarihiniz 02.10.1986 olur ve 49 yaşınızın dolduğu 25.02.2012 tarihinde emekli olursunuz. 4 ay askerlik borçlanması 1.019.52 TL.
Lütfi Köksal / Türkiye
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
01.04.1956 doğumluyum. 20.04.1982 tarihinde Bağ-Kur girişim bulunuyor. 7 yıl 18 gün aralıksız Bağ-Kur ödedim. 2003 ve 2004 yıllarında SSK’lı olarak çalıştım. 250 gün sigortalı görünüyorum. Daha sonra başka bir firmada 1.106 gün sigortalı olarak çalıştım. 250 günlük prim de farklı bir numaradan yatırılmış. Bunları bir araya topladıktan sonra 3.894 gün primim oluyor. Buna göre ne zaman emekli olabilirim?
CEVAP: Verdiğiniz bilgilere göre, 20.04.1982 tarihli Bağ-Kur girişiniz aynı zamanda sigortanız için de başlangıç sayılıyor. Bağ-Kur’dan sonra Sigorta’ya 3.5 yıl prim ödemek şartıyla 25 yıl, 46 yaş ve 5.075 günle Sigorta’dan NORMAL emekli olabilirsiniz. Bunun için 3 yıl 4 ay daha prim ödeyeceksiniz. Veya 15 yıl, 55 yaş, 3.600 günle YAŞTAN emekli olabilirsiniz. 4/a ve 4/b kapsamında toplam 3.894 gününüz var. Gününüz dolmuş. Kademeli yaşa girdiğiniz için 55 yaş yerine 58 yaşınızın dolduğu 01.04.2014 tarihinde emekli olursunuz. Kimliğinizle ilgili SGK İl/Merkez Müdürlüğüne müracaat ederek iki numaranızı birleştirebilirsiniz.
4 ay askerlik borçlanması size bir yıl kazandırıyor
Doğum tarihim 25.02.1963. Sigortalı olarak ilk defa 02.02.1987 tarihinde işe başladım. Askerlik borçlanması yapmam hâlinde ne zaman emekli olurum ve borçlanmam hâlinde ne kadar ödemem gerekir?
CEVAP: Verdiğiniz bilgilere göre ve 02.02.1987 tarihli Sigorta girişinize göre; 25 yıl, 50 yaş ve 5.375 günle emekli olabilirsiniz. Şu anda 7.329 gününüz var. Gününüz dolmuş. Askerliğiniz önce olduğu için, 4 ayını borçlanırsanız giriş tarihiniz 02.10.1986 olur ve 49 yaşınızın dolduğu 25.02.2012 tarihinde emekli olursunuz. 4 ay askerlik borçlanması 1.019.52 TL.
Lütfi Köksal / Türkiye
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/
VERGİ LEVHASININ ELEKTRONİK ORTAMDA ALINMASI
VERGİ LEVHASININ ELEKTRONİK ORTAMDA ALINMASI
1. Giriş:
Bilindiği gibi, 213 sayılı Vergi Usul Kanunun 5. maddesinin Maliye Bakanlığına verdiği yetkiye istinaden, vergi levhası ile ilgili düzenlemeler, 142, 143, 146, 177 ve 272 Sıra No.lu VUK Genel Tebliğleri ve 224 Seri No’lu Gelir Vergisi Genel Tebliği ile yapılmıştır.
Ayrıca, 25.02.2011 tarihinde yayımlanan 6111 Sayılı Kanunun 82. maddesi ile, VUK’ nun 5. maddesinde yer alan “levhayı merkezlerine, şubelerine, satış mağazalarına iş sahipleri ile mükellefler tarafından kolayca okunup görünecek şekilde asmak zorundadırlar.” ibaresi “levhayı almak zorundadırlar.” şeklinde değiştirilmiş ve yapılan bu değişiklikle vergi levhasının asılma zorunluluğu kaldırılmış bulunmaktadır.
Vergi levhasının elektronik ortamda alınması, e-vergi levhası sorgulaması, elektronik ortamda vergi kimlik numarası ve vergi levhası doğrulama hizmetlerine ilişkin düzenlemeler, 27.05.2011 tarihli ve 27946 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 408 sayılı VUK Genel Tebliğinde yapılmıştır.
2. Kanuni Dayanak:
Vergi Usul Kanunun “Vergi Mahremiyeti” başlıklı 5. maddesinde “Gelir Vergisi mükellefleri (Kazancı basit usulde tespit edilenler dâhil) ile sermaye şirketleri her yıl Mayıs ayının son gününe kadar vergi tarhına esas olan kazanç tutarları ile bunlara isabet eden vergi miktarlarını gösteren levhayı almak zorundadırlar. İlan ve levhalara ilişkin diğer hususlar Maliye Bakanlığınca belli edilir.” hükmü yer almaktadır.
Kanun maddesi hükmünün Maliye Bakanlığına vermiş olduğu yetkiye istinaden 27.05.2011 tarihinde yayımlanan 408 sayılı VUK Genel Tebliği ile, vergi levhası uygulamasına ilişkin usul ve esaslar yeniden belirlenmiştir.
2.1. Vergi Levhası Almak Mecburiyetinde Olanlar:
2.1.1. Gelir Vergisinde:
- Ticari kazanç sahipleri,
- Zirai kazanç sahipleri (GVK’nun 52/6. fıkrasında sözü edilen yazıhaneyi açmış olanlar)
- Serbest meslek erbabı,
Adi ortaklık, kolektif ve adi komandit şirket şeklindeki işletmelerde her bir ortak için ayrı ayrı vergi levhasının alınması ve aşağıda açıklanacak yerlerde her bir ortak için ayrı ayrı bulundurulması gerekir.
2.1.2. Kurumlar Vergisinde:
- Anonim şirketler,
- Limited şirketler,
- Eshamlı komandit şirketler,
2.2. Vergi Levhalarında Bulunacak Bilgiler:
Mükellefin;
a) Adı ve soyadı,
b) Ticaret unvanı,
c) İş yeri adresi,
ç) Vergi kimlik numarası,
d) Bağlı bulunduğu vergi dairesi,
e) Vergi türü,
f) İşe başlama tarihi
g) Ana faaliyet kodu ve faaliyet türü,
h) Faaliyet durumu (faal, terk, tasfiye halinde)
ı) Beyan edilen son üç yıla ait matrahlar ve bu matrahların ait olduğu takvim yılı için tahakkuk eden vergiler,
i) Gelir İdaresi Başkanlığı bilgi işlem sistemi tarafından üretilecek onay kodu.
2.3. Vergi Levhasının Alınması ve Bulundurulması:
Gelir/kurumlar vergisi mükellefleri tarafından gelir/kurumlar vergisi beyannamelerinin verilmesinden sonra vergi levhası, Gelir İdaresi Başkanlığı bilgi işlem sistemi tarafından söz konusu beyannamelerde yer alan bilgilere göre oluşturulacak ve mükellefin internet vergi dairesi hesabına aktarılacaktır.
Vergi levhaları sistem tarafından internet vergi dairesi hesaplarına aktarıldıktan sonra, mükellefler, internet vergi dairesinden bizzat kendileri veya 3568 sayılı Kanun uyarınca yetki almış olup bağımsız çalışan serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavirler (meslek mensupları) aracılığıyla,
- Gelir vergisi mükellefleri için (Kazancı basit usulde tespit edilenler dâhil) 1 nisandan itibaren,
- Kurumlar vergisi mükellefleri için 1 mayıstan itibaren, vergi levhalarını 31 mayıs günü sonuna kadar yazdıracaklardır. Yazdırılan vergi levhalarının aşağıda sayılan yerlerde bulundurulması mecburidir.
Bu şekilde alınan vergi levhaları ayrıca vergi dairesine veya meslek mensuplarına imzalattırılmayacak veya tasdik ettirilmeyecektir. İnternet vergi dairesinden erişilebilen vergi levhası üzerinde yer alan, sistem tarafından verilmiş olan onay kodu vergi levhasının tasdiki hükmündedir. Yukarıda sayılan meslek mensuplarının da vergi levhalarının tasdikine dair herhangi bir bildirimde bulunmayacakları tabiidir.
Gelir/kurumlar vergisi mükellefi olup yıl içinde işe yeni başlayan mükelleflerin vergi levhalarında, yukarıda sayılan bilgilere yer verilecek, ancak matrah kısmında “Yeni İşe Başlama” ifadesi yer alacaktır. Söz konusu mükelleflerin vergi levhaları, mükellefiyet tesisini müteakip, sistem tarafından internet vergi dairesi hesaplarına aktarılacaktır. Bu mükellefler vergi levhalarını mükellefiyet tesisinden itibaren 1 ay içinde internet vergi dairesinden yazdırmak suretiyle veya bağlı oldukları vergi dairesi aracılığıyla alacaklardır.
Beyannamelerini kanuni süresinden sonra vermiş olan mükellefler, beyanname verilmesini müteakip internet vergi dairesinde bu işlem için hazırlanan menüyü kullanmak suretiyle vergi levhalarını kendileri oluşturarak yazdıracaklar ve aşağıda sayılan yerlerde bulunduracaklardır. Beyanname verilme tarihinin kanuni süresinden sonra ancak 31 Mayıstan evvel olması halinde ise mükelleflerin internet vergi dairesinde bu işlem için hazırlanan menüyü kullanmak suretiyle vergi levhalarını bu tarihe kadar yazdırabilecekleri tabiidir.
Kazancı basit usulde tespit edilen mükellefler, vergi levhalarına yukarıda belirtildiği şekilde erişebilecekleri gibi bağlı bulundukları meslek odaları aracılığıyla da internet vergi dairesi üzerinden erişebileceklerdir.
Özel hesap dönemine tâbi mükellefler vergi levhalarını beyanname verme sürelerinin son gününden itibaren 1 ay içinde internet vergi dairesinde bu işlem için hazırlanan menüyü kullanmak suretiyle kendileri oluşturarak yazdıracaklar ve aşağıda sayılan yerlerde bulunduracaklardır.
Gelir/kurumlar vergisi mükellefi olup gelir/kurumlar vergisi beyannamelerini elektronik ortamda vermeyen mükellefler vergi levhalarını beyannamelerini vermelerini müteakip bağlı oldukları vergi dairesinden temin edeceklerdir.
Ayrıca, mükellefler vergi levhalarında yer alan bilgilerde hata olduğunu tespit etmeleri halinde derhal bağlı oldukları vergi dairesi müdürlüğüne bir dilekçeyle başvurmak suretiyle söz konusu hatanın düzeltilmesini talep edecekler, düzeltmeyi müteakip yeni vergi levhasını internet vergi dairesinden oluşturup aşağıda sayılan yerlerde bulunduracaklardır.
Diğer taraftan, mükelleflerin işlerini terk etmeleri durumunda vergi levhalarının vergi dairesine iade edilmesinin gerekmediği tabiidir.
2.4. Vergi Levhasının İsteyen Mükellefler Tarafından Asılması ve Yayımlanması:
Vergi levhasının asılma zorunluluğu bulunmamasına karşın isteyen mükellefler kendilerine ait vergi levhalarını işyerlerine asabilir veya web sitelerinde yayımlayabilirler.
2.5. Vergi Levhalarının Bulundurulacağı Yerler:
Vergi levhası almak mecburiyetinde olan mükellefler, önceki bölümde sayılan bilgileri ihtiva eden levhaları iş yerlerinin;
a) Merkezlerinde,
b) Şubelerinde,
c) Satış mağazalarında,
ç) Çiftçilerin doğrudan doğruya zirai faaliyetleri ile ilgili alım satım işlerinin tedviri için açtıkları yazıhanelerinde,
d) Taşıt işletmeleri ayrıca taşıtlarında (taşıt işletmesi ifadesi, ücret karşılığında yolcu veya eşya taşımacılığını ifade ettiğinden, diğer iş kollarında faaliyet gösteren mükelleflerin taşıtlarında vergi levhası bulundurma mecburiyetleri bulunmamaktadır.)
yetkililerce istenildiğinde ibraz etmek üzere bulunduracaklardır. İş yerinde birden fazla kat veya reyon olması halinde her kat veya reyon için ayrı birer levha alma ve bulundurma zorunluluğu bulunmamaktadır.
Birden fazla yerde vergi levhası bulundurmak mecburiyetinde olan mükellefler ile levhalarını başka kurumlara ibraz edecek mükellefler vergi levhalarını internet vergi dairesinden ihtiyaç duydukları adet kadar çıktı alabileceklerdir.
2.6. Vergi Levhasında Yer Alan Bilgilerin Değişmesi:
Önceki bölümde sayılan mükelleflerin, ticaret unvanı, iş yeri adresi, bağlı oldukları vergi dairesi, ana faaliyet kodu veya faaliyet türünün değişmesi hâlinde yeni vergi levhalarını internet vergi dairesinde bu işlem için hazırlanan menüyü kullanmak suretiyle kendileri oluşturarak yazdıracaklar ve bulundurmak zorunda oldukları yerlerde bulunduracaklardır.
2.7. Vergi Levhası Bulundurma Mecburiyetini Yerine Getirmeyenlere Uygulanacak Ceza:
Vergi levhası almak ve bulundurmak mecburiyetinde olan mükelleflerin vergi levhasını bulundurmak mecburiyetinde oldukları yerlerde yapılan denetimlerde, bulundurma mecburiyetine uyulmadığının tespit edilmesi halinde, her bir tespit için Vergi Usul Kanununun 353. maddesinin (4) numaralı bendine istinaden (2011 yılı için 170,00 TL) özel usulsüzlük cezası kesilecektir.
3. E-Vergi Levhası Sorgulama Hizmeti:
Mükellefler internet vergi dairesini kullanarak e-vergi levhası sorgulaması yapabileceklerdir. Münferit sorgulamalar için hizmet verecek bu uygulama ile bir mükellefin vergi levhasında yer alan bilgilerine ulaşılabilecektir. Çoklu sorgulamalar için ise vergi levhası doğrulama hizmetinden yararlanılabilecektir.
4. Vergi Kimlik Numarası Doğrulama ve Vergi Levhası Doğrulama Hizmetleri:
4.1. Vergi Kimlik Numarası Doğrulama Hizmeti:
Maliye Bakanlığı, özel/kamu kurum ve kuruluşlarına bilgi paylaşım servisleri aracılığıyla vergi kimlik numarası doğrulama hizmeti sunabilir. Bu hizmet ile fatura düzenleme veya diğer işlemlerinde muhataplarının vergi kimlik numarasına ihtiyaç duyan kurum ve kuruluşlar, sorgulama yapılan mükellefin vergi kimlik numarası veya TC kimlik numarası anahtar alan olmak kaydıyla sorgulanan mükellefin, vergi kimlik numarasının doğruluğunu, faal mükellef olup olmadığını ve unvanını sorgulayabileceklerdir.
4.2. Vergi Levhası Doğrulama Hizmeti:
Özel/kamu kurum ve kuruluşları, bu hizmeti kullanarak kendilerine sunulan vergi levhasının onay kodu ile vergi levhasının doğruluğunu ve güncelliğini sorgulayabilirler.
Bu hizmetten yararlanan özel/kamu kurum ve kuruluşlarına, sorgulama yaptıkları vergi levhası güncel değilse “Bu mükellefin yeni vergi levhası bulunduğu” kendilerine mesajla bildirilecektir. İstenmesi durumunda da güncel vergi levhası gösterilecektir.
Vergi levhası doğrulaması yapılan mükellefin sorgulama anı itibariyle işi terk etmiş olduğu durumlarda, bu hizmetten yararlananlara sorgulama yapılan vergi levhası ile birlikte mükellefin işi terk ettiği hususu, terk tarihi de belirtilerek sorgulama sonucunda gösterilecektir.
Maliye Bakanlığı, uygun gördüğü özel/kamu kurum ve kuruluşlarına bu hizmeti vergi kimlik numarası veya TC kimlik numarası anahtar alan olmak üzere kullandırabilir.
5. Geçiş Hükümleri ile Yürürlükten Kaldırılan Tebliğler:
2010 yılına ilişkin olarak 3568 sayılı Kanuna göre yetki almış meslek mensupları veya vergi dairelerince vergi levhası tasdik edilmeyecek; yürürlükten kaldırılmış olan Tebliğlerdeki esaslara göre alınmış vergi levhaları yeni vergi levhalarının alınmasından itibaren kullanılmayacaktır.
2010 yılına münhasır olarak, gelir (kazancı basit usulde vergilendirilenler dâhil) ve kurumlar vergisi mükellefleri, yukarıdaki esaslara göre oluşturulmuş vergi levhalarını 01.06-30.06.2011 tarihleri arasında internet vergi dairesinden çıktı alacaklar ve sayılan yerlerde bulunduracaklardır.
VERGİ LEVHASI
MÜKELLEFİN
|
| |||||
|
| |||||
İŞE BAŞLAMA TARİHİ : …………………………. |
| |||||
| ||||||
İŞ YERİ ADRESİ : ............................. ....................................................... .......... ... | FAALİYET DURUMU: …………………………….. |
Takvim yılı | Beyan Olunan Matrah | Tahakkuk Eden Vergi | Onay kodu |
2010 | |||
2009 | |||
2008 |
Süleyman TURAN
YMM
twitter.com/vergivekanunlar http://vergivekanunlar.blogspot.com/
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
SON BİR AYDA EN ÇOK OKUNANLAR
Blog Arşivi
-
▼
2011
(3770)
-
▼
Mayıs
(84)
- isteğe bağlı sigortalı iken yurtdışına gidenlerin ...
- 100 bin işletmeye 50 bin TL limitli kredi "2011-20...
- Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün:Bağımsız Dene...
- YETİM MAAŞI BAĞLANMASI
- Google Vergi Denetmenlerinin kestiği vergi cezasın...
- Lisansı olanların emekli maaşı yüzde 25 artıyor
- 1 PUAN KAYITDIŞILIĞIN MALİYETİ 800 MİLYON LİRAYA U...
- 'Çalışmıyor' diyen işyeri tazminat öder
- Öğrenci affından yararlanma fırsatını kaçırmayın!
- Boşanıyorum ! Şirketimin Yarısı Eşimin mi !
- Yabancı işçiler de SGK’lı olacak
- SOSYAL GÜVENLİK PRİM ALACAKLARININ YAPILANDIRILMAS...
- Vergi ve sigorta affı için son gün!
- Bağ-Kur girişiniz aynı zamanda sigortanız için de ...
- VERGİ LEVHASININ ELEKTRONİK ORTAMDA ALINMASI
- Günü dolanlar primi keserse kârlı çıkar
- HAFTA SONU VE RESMİ TATİLLER KESİNTİ SAYILMAZ
- Sigortalı hesap fişi istenemez
- Devlet, haksız gözaltının saatine 1000 lira ödeyecek
- Üniversite Öğrencilerine Ödenen Ücretler Gider Yaz...
- Bir mektup gönder yeter!
- Ev Hanımları vergi Ödemiyor
- Memuriyetten ayrılanlar, Emekli ikramiyesi için ma...
- Yabancı uyruklu öğrencilere Bir yıl ikamet şartı k...
- Vergide seçim vaatleri
- Devletle vatandaş arasında yarım milyon dava
- İbraname Örneği
- İşveren işçiyi sürekli girdiçıktı yaparak çalıştır...
- Ücretinden destek primi kesilen emeklinin aylığınd...
- GENÇLER GELİN SİZE İŞ BULALIM !
- Bankadan esnafa müjde!
- Yedieminin sorumluluğu
- Türkiye’nin ortalama yaşam süresi arttı
- 15 YILIK SİGORTA VE 3600 GÜN =KIDEM TAZMİNATI
- Genel Sağlık Sigortası’nda son değişiklikler
- BANKALARIN ALDIĞI İŞLEM ÜCRETİ
- Limited şirketlere toplantısız genel kurul imkanı
- Yıllık izinden vazgeçilemez
- NE OLACAK BU EMEKLİNİN HAKKI ?
- 100 gün daha sağlık hakkınız bulunuyor
- İş ve Sosyal Güvenlik Mevzuatında Sıkça Karşılaşıl...
- Vergi İnceleme raporu sadece bir iddianamedir
- Emeklilere kötü haber
- Askerden sonra işsizlik parası alabilirsiniz!
- Sağlık Aktivasyonu'nda internet dönemi
- Özel hastanelerde resmi tatil bitti!
- Sigortasız işçi çalıştıranların mutlaka bilmesi ge...
- Ücret 20 günden fazla geciktirilirse işçi de iş ya...
- Askerliğimi saydırırsam emekli maaşıma bir faydası...
- Tarımda satılan ürün üzerinden SGK hizmeti kazanma...
- Gelir vergisinden muaf kadınlar nasıl sigortalı olur?
- FAZLA VEYA YERSİZ ÖDEMELERİN TAHSİLİNE İLİŞKİN USU...
- Kısmi süreli olarak 30 günden az çalışılan süreler...
- İşsizlik Ödeneği Emekli Aylığımdan Kesilir mi?
- İşe geç kalan işçinin maaşından kesinti yapılabilir
- İşte yeni açlık ve yoksulluk sınırı Türk-İş, mayıs...
- Serbest muhasebeci mali müşavir ünvanına sahip anc...
- Bebek ürünleri toksinlerle dolu
- Çifte emeklilik nasıl işleyecek?
- Banka yıllık işletim ücretinin iadesi hk. Dikekçe ...
- KREDİ KARTI AİDATINI GERİ ALMANIN 5 YOLU
- Vergi Levhaları 1 Haziran ile 30 Haziran 2011 Tari...
- Emeklilik yaşını bekleyenler tazminat alabilir
- Tarımsal faaliyette bulunan emeklinin aylığından d...
- Geçici görevle Türkiye’ye gelen yabancı uyruklular...
- Emekli olduğumda ne kadar maaş bağlanır?
- Türkiye’de hiç Sigortanız olmadığı için, yurt dışı...
- Emeklilik yaşını bekleyenler tazminat alabilir
- İşçi ve memurun yıllık izni
- Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK...
- Alkolde 24 yaş sınırı kalktı! Danıştay 13. Dairesi...
- Merkez Bankası Para Politikası Kurulu (PPK), bugün...
- Türkiye'nin en zengin şehri!
- Şoför ve sanatçılarımız Torba'daki golü unuttu
- En çok aranan 10 nitelikli iş gücü
- Ders çıkarılacak örnek bir olay
- İzin ücreti peşin alınarak kullanılmasından vazgeç...
- Dikkat işe başlarken istifa belgesi imzalamayın
- Şirket yöneticilerine, özellikle de yönetim kurulu...
- İŞÇİ OLANLAR DA İŞYERİ AÇABİLİR
- Okumayan patron, okuyan amele mi oluyor?
- Sigortasız çalışan işçinin tazminat hakkı
- İşyerinin devri haklı fesih gerekçesi olmaz
- 6111 sayılı yasa uygulamasında pişmanlık ve islah
-
▼
Mayıs
(84)