29 Kasım 2011 Salı

Sigortalı çalışmanızla 930 gün daha prim ödemelisiniz

Sigortalı çalışmanızla 930 gün daha prim ödemelisiniz


Soru: 19 Şubat 1956 doğumluyum. 7 Nisan 1978’de SSK’lı oldum. 10 Eylül 1984 ile 30 Haziran 2000 tarihleri arası Bağ-Kur ödemem var. Kasım 2007’de SSK statüsünde emekli olmak için isteğe bağlı sigorta primi yatırdım. Ekim 2010’a kadar makbuzlarımda SSK sicil numaram belirtilerek ödemelerim kabul edildi. Ekim 2010’da banka sistemi ödememi kabul etmedi. SGK müracaatımda 5510 sayılı Kanun’la birlikte ödemelerimin bilgim dışında Bağ-Kur’a sayıldığını öğrendim. Ancak elimdeki makbuzlarda SSK sicil numaramla birlikte ‘SSK isteğe bağlı pirim tahsilatı’ yazmaktadır. İsteğe bağlı olarak yatırdığım primlerin 19 ayının Bağ-Kur ödemesi sayılması ve Bağ-Kur hizmetimin de emekliliğe yetmemesi nedeniyle emekli olamıyorum. Bu arada Mart 2011’den itibaren aktif sigortalıyım. Mağduriyetimin giderilmesi için dava açmayı düşünüyorum. Aktif sigortalılığa devam etmeli miyim? En kısa sürede nasıl emekli olabilirim? Dava açarsam kazanma şansım nedir? Nedim Cemel BAYAR 

Cevap: 1 Ekim 2008’de SSK’da isteğe bağlı kaldırıldı. Bu tarihten itibaren isteğe bağlı prim ödemeleri Bağ-Kur’a sayılıyor. Bu, yasa ile yapılan bir düzenleme. Ülkemizde her kişi, Resmi Gazete’de yayımlanan tüm yasaları bilmek zorunda olduğundan ‘yasayı bilmiyordum’ mazeret sayılmıyor.

Ekrem Sarısu
http://www.posta.com.tr/ekonomi/uzman-gorusu/YazarHaberDetay/Sigortali_calismanizla_930_gun_daha_prim_odemelisiniz.htm?ArticleID=98236

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı