28 Kasım 2011 Pazartesi

İşyerinde 1 yılını dolduran 14 gün izin hakkı kazanır

İşyerinde 1 yılını dolduran 14 gün izin hakkı kazanır


* 29 ay sigortalı çalıştım. Günde 14 saat çalışıyordum ayda 2 kez yarım gün izin kullanabildim. Yıllık izin verilmedi. Ne talep edebilirim? 5...650585 Nolu SMS

.İş Kanunu'na göre, işyerinde 1 yılını dolduran işçilere 14 gün izin hakkı kullandırılır. 29 ay çalışan bir işçinin 28 gün yıllık izin hakkı vardır. Çalışılan ulusal bayram ve genel tatil günleri içinde yüzde 100 zamlı yevmiye ödenmesi gerekir. Kıdem tazminatı ise çalışılan her yıl için bir brüt aylık ücret tutarındadır. 29 aylık hizmetiniz karşılığında yaklaşık 2 aylık brüt ücret tutarında kıdem tazminatına hakkınız bulunmaktadır.

* Habersiz işten çıkartıldım. Yaklaşık 7 ay çalışmışlığım var. Tazminat ve çocuk parası alabilir miyim? 5...970790 Nolu SMS

.İş sözleşmeniz sebepsiz olarak sona erdirilmiş ise ve ihbar önelinde bulunulmamış ise işverenliğin 4 haftalık ücretiniz tutarında ihbar tazminatı ödemesi gerekir. Çalışmış olduğunuz dönem için asgari geçim indirimleri de talep edebilirsiniz.

* 2007'den beri 30 dairelik bir apartmanda sigortasız çalışıyorum. Bin lira maaş alıyorum. Zam yapmıyorlar. Bir de kaldığım dairenin kirasını ve yakıt parasını istiyorlar. Onları, 'Sizi şikayet edeceğim' diyerek tehdit ediyorum. Gelecek ay sigortamı yapıp, sonra da işten atacaklar. Acaba bu konuda ne yapabilirim? Ayrıca, şikayet edersem ne kadar tazminat alırım? T.

.Apartman yönetimi kapıcı konutunda oturan kapıcıdan kira ve yakıt parası isteyemez. Sigortalı yaptıktan sonra işten çıkartırlarsa geriye yönelik hizmet tespit davası açarak sigortalılığınız sağlanır. Ayrıca tazminat olarak çalıştığınız her yıl için bir aylık brüt ücretiniz tutarında tazminat hakkınız vardır.

NE ZAMAN EMEKLİ OLURUM?
* 01.01.1969 doğumluyum. 11.03.1986'da SSK'lı oldum. 7677 gün primim var. Ne zaman emekli olurum? Gazetede '9000 gün primi olan yaşa tabi değildir' diye bir yazı okudum; doğru mu? Askerlik ödesem emekli olabilir miyim? 5...483012 Nolu SMS:


.Öncelikle, 9000 prim günü olanlar şu anki mevcut mevzuata göre yaşa tabidir. SSK girişinize göre 25 yıl, 49 yaş ve 5300 prim gün şartlarına tabisiniz. Prim gün sayınız tamamlanmış ancak, 25 yıl şartınız 2012, 49 yaş şartınız 2018'de dolacak. Bu durumda 01.01.2018 tarihinde emekli olabilirsiniz. SSK girişiniz askerden önce olduğundan borçlanma yapmanız emekliliği etkilemez.

* 16.03.1963 doğumluyum. SSK girişim 01.10.1990. 4945 gün prim ödemem var. 18 ay askerlik borçlanmasını yatırdım. Ne zaman emekli olabilirim? Kenan KARTAL

.SSK girişiniz ve askerlik ödemesiyle beraber 25 yıl, 51 yaş ve 5450 prim gün şartlarına tabisiniz. Askerlikle birlikte prim gün sayınızın tamamlanmış. Ancak, 51 yaşınız 16.03.2014, 25 yıl şartınız 01.04.2014 tarihinde dolacak. Bu durumda Nisan 2014 tarihinde emeklilik talebi verebilirsiniz.

ALİ ŞERBETÇİ

http://www.takvim.com.tr/Yazarlar/aliserbetci/2011/11/27/isyerinde-1-yilini-dolduran-14-gun-izin-hakki-kazanir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Arşivi

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı